BONVINI, ISCÌ E COMPAGNIA BELA

BONVINI, ISCÌ E COMPAGNIA BELA

MATTEO MATTANA

Bonvini, Inscì e compagnia bela è un documentario sulla storia di una tipografia storica, fondata a Milano nel 1902. Luigi Cambieri è stato l’ultimo uomo a lavorarci dal 1955 al 2011. Giunto alla pensione, Luigi racconta la storia del negozio e della sua famiglia, descrivendo le tecniche della tipografia come una forma di dedizione di natura quasi sacra, un’arte purtroppo in via di estinzione.
Bonvini, Inscì e compagnia bela is a documentary which tells the story of an ancient typography, founded in Milan in 1902. Luigi Cambieri was the last man who worked in there since 1955 to 2011. At the retirement age, Luigi tells the story of the shop and his family, describing the techniques of the typography as a kind of almost sacred devotion, unfortunately a dying art.

Matteo Mattana ENNESIMO FILM FESTIVAL SHORT ON WORK
Matteo Mattana ha iniziato a lavorare nella produzione televisiva a 22 anni come video editor. In questi anni ha sviluppato una profonda conoscenza di tecniche del video e regia, attraverso la quale realizza i suoi lavori indipendenti.
Matteo Mattana started to work as a video editor in the television production when he was 22. In recent years he developed a deep expertise in video techniques and direction, through which he realized his independent works.

SHORT ON WORK

Related

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com