Una splendida felicità
Simeone Latini
6 minuti
Italy
2021
Eleonora ha sedici anni ed è terrorizzata da ciò che la circonda. Più il virus dilaga, più la paura non le consente di vivere appieno la sua vita di adolescente. Troverà forza nella poesia e nelle parole della nonna.
Eleonora is sixteen years old and is deeply scared of everything that surrounds her. The more the virus spreads, the more fear prevents her from fully living her teenage life. She will find strength in poetry and in the words of her grandmother.
Simeone Latini (Cagliari, 1970)
Comincia a recitare negli anni Novanta come attore giovane del Teatro Stabile di Sardegna. In seguito si trasferisce a Roma, alternando la carriera teatrale a quella televisiva e cinematografica. Attualmente collabora, anche come regista, con il Teatro Stabile di Innovazione Akròama di Cagliari.
He began acting in the 1990s as a young actor at the Teatro Stabile di Sardegna. Later he relocated to Rome, balancing his theater career with television and film work. Currently he collaborates, also as a director, with the Akròama Theater of Innovation in Cagliari.
VISIONI SARDE